Vrijheidsmonument, hoever zijn we?

2016 02 21comite

Het is alweer even geleden dat de commissie iets van zich liet horen.

Intussen zijn er al verschillende gesprekken geweest, er is geschetst, gerekend, gegumd en weer getekend.
Op een wat schemerige avond in mei heeft er zelfs als een houten model op de gekozen plaats bij de Dorpskerk gestaan.
Er zijn een aantal fondsen aangeschreven en inmiddels zijn er door twee instanties al heel mooie bedragen aan subsidie toegezegd.
Namelijk door het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe en door initiatiefrijk De Wolden.
De begroting is nog niet sluitend maar samen met het geld wat tijdens en na de activiteiten i.v.m. van het 100 jarig bestaan van het kerkgebouw is ontvangen, is er nu een goede basis om verdere stappen te ondernemen.

Voor de uitvoering hebben we contact gehad met het bedrijf Segno d’Arte in Groot-Ammers. We waren erg onder de indruk van hetgeen zij maken.
Zij werken heel veel in opdracht van kunstenaars en voeren eigenlijk steeds de ideeën van anderen uit.
Hun “producten” staan in Nederland, maar ook in Europa, Het Verre Oosten en de Verenigde Staten.
Zeker de moeite waard om eens te kijken op hun site of facebook: www.segnodarte.nl

We zijn met de commissie ook een middag op bezoek geweest: kijken, praten, voelen en vooral aftasten “geeft de aanpak van dit bedrijf ons het vertrouwen dat we tot een mooi resultaat kunnen komen?”

Op de terugreis konden we in ieder geval uitspreken dat we op de goede weg lijken te zijn en dat we zeker verder zullen gaan met dit bedrijf.
De komende tijd gaan we nog keuzes maken: kleur van het beton, vorm van de “voet.” Staal, welke kwaliteit, welke uitvoering? Lettertype, wat is nu mooi, maar blijft ook mooi? Kortom nog een aantal stappen te doorlopen.

Maar we hebben u als inwoners van Alteveer en Kerkenveld ook nodig.
Op en/of bij het vrijheidsmonument komen een aantal “tekstplaten.”
Wij willen graag gebruik maken van de creativiteit van de inwoners.

Vraag: Wat komt er spontaan bij u op als u het woord vrijheid hoort?

Voorwaarde: Maximaal 4/5 woorden.

Maar u kunt het natuurlijk ook altijd even aan een lid van de commissie laten weten.
Daarvoor kunt u kiezen uit: Gerda Boer, Betty Linthorst, Martin van den Hof, Johan Jonkman of Ad Hazen.