Bereikbaarheid mobiel bellen en mobiel internet
Bij het bestuur van plaatselijk belang Alteveer-Kerkenveld komen met regelmaat vragen over de bereikbaarheid van de mobiele telefoon.
We hebben deze klachten al meer dan eens doorgespeeld naar gemeente De Wolden en we hebben met een aantal providers contact gezocht. Vanuit de gemeente hebben we nog steeds geen bevredigend antwoord gekregen en van de providers kregen we als antwoord dat er geen problemen zijn, of dat de dekking inderdaad niet geheel goed is. Ook werd er gemeld dat bij slecht bereik de telefoon op alleen het gsm-netwerk gezet moet worden. (Dit telkens omschakelen is natuurlijk niet handig en mobiel internet is dan niet mogelijk.)
Wat wel blijkt uit de gesprekken met de providers is dat klagen helpt. Hoe meer mensen er klagen, hoe eerder er wat met het probleem gedaan wordt.
Hieronder staat een lijst met de meest gangbare providers en hun telefoonnummers waarop ze bereikbaar zijn voor klachten.
KPN
vanaf mobiel telefoonnummer: 1200
vanaf vast telefoonnummer: 0800 – 0105
Vodafone
vanaf mobiel telefoonnummer: 1200
vanaf vast telefoonnummer: 0900 – 0940 of 06 - 54500100
Telfort
vanaf mobiel telefoonnummer: 0900 - 9596
vanaf vast telefoonnummer: 0900 – 9596
Tele-2
vanaf mobiel telefoonnummer: 0900 – 241 1602
vanaf vast telefoonnummer: 0900 – 241 1602
T-Mobile
geen telefoonnummer, alleen via website
Sizz
geen telefoonnummer, alleen via website
Natuurlijk hebben alle/andere providers een website waarop u vragen of klachten door kunt geven.
We hopen dat wanneer u klachten heeft over de bereikbaarheid van uw mobiele telefoon, dit ook doorgeeft aan uw provider. Hoe meer aansluitingen een klacht hebben, hoe groter de kans dat er wat aan de bereikbaarheid gedaan wordt.
Natuurlijk houdt de bereikbaarheid de aandacht van het bestuur en blijven we het onder de aandacht van de gemeente brengen.
Bestuur plaatselijk belang Alteveer/Kerkenveld